my blogger

DENGAN INI SAYA TUAN EMPUNYA BLOG,MENGISHTIHARKAN BAHAWASANYA..SAPE2 YANG NAK KOMEN BLOG SAYA DIPERSILAKAN..SEMOGA PEMBACA SEMUA GEMBIRA..

Tuesday 5 April 2011

dunia..


Kalau dipkir2kan...dunia ktew nie bnyk masalah kan...kalau korg perasan lah...semua petanda akhir zaman dah jelas ktew nmpk kan...tpykan lah napew ktew x nak sedar semua tue...aku pown x pham..Kadang2 terasa lar jugak kan keimanan tue dtg nak menyedarkan aku buat seketika..disebab kan kelalaian dan pengaruh dunia...ktew bleh wat lupe semua tue...walhal,semua tue tlah dutuskan dalam alquran tentang akhir zaman..bnyk video2 lam fb pasal akhir zaman nie wat aku mengalir air mata...sedih aku rase...tpy aku tetap x berubah..kenapa lah ngan aku nie..yg paling aku x suke lam dunia nie....owg yg zalim ngan binatang...xkire lah manew2 binatang...aku penah skali tgk video dolfin dianaya...tue blaku kat jepun...disebab kan sikap tamak diaorg..ikan dolfin kene semelih senang2 jew..kan binatang tue bijak..napew nak kene wat semua tue..ALLAH dah tunjuk kekuasaan-NYA last2 die org kene tsunami...tpy negara ktew cukup baek nak tlg die owg...DUNIA-DUNIA ape yg ktew manusia nak cari kat dunia nie....harta benda,kemewahaan,kekayaan,tue kew???ktew sbgai islam kadang2 lupe apew tujuan kita diciptakan kat dunia nie...hanya mencari bekalan untuk menghadapi hari kelak...tue tujuan ktew sebenar..apew2 pown korg pikirkan lah manew yg betul n manew yg x btul kan...hidup ktew hanya sekali,jgan lah ktew salah langkah...xsemua manusia bersyukur dengan pemberian daripada ALLAH...sedang kan ALLAH xpernah berkira dengan ape yg dkurniakan kepada manusia x kire yg beriman atau x..."bersyukur" tue lah ape yg patot kita manusia kat dunia nie lakukan...segala pemberian-NYA x ade batas nye...sesungguhnya ALLAH maha pencipta sekalian makhluk...Renung-Renungkan Lah!!!!

No comments:

Post a Comment